/Files/images/IMG_2754.JPG

Щоденно після денного сну у всіх дошкільних групах проводиться комплекс вправ гігієнічної гімнастики. До нього входять загальнорозвиваючі вправи, які виконувалися вранці, а також вправи з профілактики порушень постави та плоскостопості. Біг на початку гімнастики не пропонують у зв’язку з тим, що організм дітей після вставання з ліжка ще перебуває у стані гальмування й значне фізичне навантаження, яке викликає біг, у цей період не бажане.
При проведенні гімнастики у спальні, де площа не дозволяє дітям виконувати ходьбу та біг, після комплексу загальнорозвиваючих вправ ці рухи виконуються на місці. Тривалість та дозування вправ такі, як і в ранковій гімнастиці.
Якщо гімнастика після денного сну проводиться у груповій кімнаті, то попередньо необхідно звільнити достатню площу: зсунути стільці, провести вологе прибирання, провітрити кімнату. Температура повітря у приміщенні для дітей молодшої та середньої груп може бути в межах +16…+18°С, а старших — +14…+16°С. Поєднання гігієнічної гімнастики із загартовуванням повітря значно підвищує її оздоровчий вплив на організм дитини.

Позитивні сторони гімнастики пробудження

1. Гімнастика дає змогу запобігти швидкому відтоку крові від головного мозку (такий різкий відтік призводить до короткочасної гіпоксії, тобто кисневого голодування. Воно, якщо дитина різко набирає пози стоячи, може призвести до запаморочення, нудоти і, навіть, до короткочасної втрати свідомості).
2. У позах лежачи забезпечується найсприятливіший режим діяльності серцево-судинної системи, коли серцю не доводиться перенапружуватися, щоб перекачати кров з ніг угору, долаючи силу тяжіння. Як результат – серцевий м’яз і кровоносна система зношуються значно менше.
3. Дотриманням переходу від поз лежачи до прямо стояння забезпечується наростання тонусу м’язів, що втримують хребет у необхідному оптимальному положенні, до відповідного рівня. У свою чергу, правильна тонічна напруга хребта сприяє ефективній роботі спинного мозку, периферійної і центральної нервової системи.
4. Під час виконання різноманітних вправ у позі лежачи створюються необхідні умови для довільного коригування положення зміщених хребців. Ось чому навіть дорослі після важкого трудового дня, коли м’язи спини і хребта перенесли важкі навантаження, із задоволенням лягають на підлогу – перекочуються, перекидаються, витягуються, щоб «хруснуло».
5. Малюкам дуже подобаються різноманітні горизонтальні положення – це природно для них – поперевертатися, поперекидатися. Проводити гімнастику пробудження можна у різних придатних для цього приміщеннях і місцях: на ліжечках у спальнях, на килимку у груповій кімнаті, в музичному чи фізкультурному залі, на майданчику, лісовій галявині.
Щоб можна було працювати з дітьми практично за будь-яких умов (на дерев’яній підлозі, на землі, траві, асфальті, на снігу),доцільно придбати для цього для кожної вікової групи індивідуальні килимки, якими користуються під час походів рибалки і туристи. Це – пінополіуретанові килимки. Вони не пропускають вологу і холод, легко миються і швидко висихають. Можна користуватися і звичайними килимками, якщо зарядку роблять у приміщенні. Для ефективного проведення гімнастики на вулиці потрібно передбачити на фізкультурному майданчику гімнастичні лави різної ширини та висоти, східці, зариті в землю автомобільні шини, диски «Здоров’я», куби.
Різними можуть бути тональні програми, ігрові персонажі, але сутність залишається однаковою.
Кілька слів про дозування вправ у комплексах гімнастики пробудження. За обсягом вони можуть залишатися такими ж, як і були: від 8 до 15 хвилин. Можна попрацювати і триваліший час. Кількість вправ у комплексах також варіативна: від 4-5 до 8-10 хв. Можна, щоб навантаження зростало.
Для гімнастики пробудження необхідна легка, тиха і спокійна мелодія. Але музичний супровід можна і не використовувати. Вибір – за педагогом. Комплекси гімнастики пробудження мають проводитися у театрально-ігровій формі. Для цього обирається тематична гра, наприклад, «Сонечко», яка поступово ускладнюється. Але тема залишається така ж сама: початок нового дня, сонечко сходить, світ оживає. І також по кожному комплексу – їх розвиток і ускладнення у перспективі мають нагадувати захоплюючий фільм, де діють одні й ті самі персонажі, а сюжет постійно змінюється.

Комплекс вправ „Мавпочки”

Вихователь розповідає під спокійну музику:
Вітерець гойдає розлогі пальми, спекотне сонце панує на блакитному небі. А на затишній галявині сплять гарненькі маленькі мавпочки. Ось прокидаються мавпочки, крутять голівками...
Потягуються. .в.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, ноги разом. Піднімання рук вгору-вниз. В.п. – те саме. Підняти праву ногу вгору (вдих); те саме лівою ногою.
Сонечко засвітило мавпочкам в оченята, вони радо перекинулися зі спинок на животики, умили мордочки з потічка. .В.п. – лежачи на животі, руки вперед. Підвелися, подивилися на свої хвостики. .В.п. – стоячи на колінах з упором на руки.
Потяглися по банан до пальми. .В.п. – сидячи на колінах, руки на поясі.
Сіли на ніжки. Де б знайти смачний банан?. В.п. – те саме.

Гімнастика пробудження „Усмішка”

„Подивіться в очі”. В.п. – лежачи на спині одне до одного ногами, руки уздовж тулуба. 1 – підняти голову, подивитися одне одному в очі(видих), 2 – в.п.,(вдих).
„Заховалися одне від одного”. В.п. – лежачи на спині одне до одного ногами, руки під головою. 1 – зігнути ноги в колінах; 2 – в.п.
„Пошукали один одного”. В.п. – те саме, ноги в колінах зігнути, руки розведені в боки. 1 – покласти коліна на ліжко (видих), поворот голови вправо. 2 – в.п., (вдих); 3 – 4 – те саме вліво.
„Зустріч”. В.п. – лежачи на спині, руки уздовж тулуба перекачування вліво (вправо).
„Їдемо на велосипеді”. В.п. – те саме. Поперемінне згинання і випрямлення то лівої, то правої ноги.
„Тягнемося до сонця”. В.п. – стоячи на колінах, руки опущені. 1 – 2 – підняти руки через сторони вгору, потягнутися. 3 – 4 – в.п.
„Усмішка”. Встати, усміхнутися одне одному.
Кiлькiсть переглядiв: 5995

Коментарi