https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF
НОРМАТИВНА БАЗА МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ
Лист МОН № 1/9-683 від 04.11.19 року «Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників»
Примірне положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти, затверджене наказом МОН № 372 від 16.04.2018 рокуhttps://osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/60597/
Постанова КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»
Лист МОН України від 27.05.2010 № 1/9 – 369 «Щодо порядку розроблення програм для дошкільних навчальних закладів"korec-rmk.com.ua›…content/uploads/2014/03/369.doc
Лист МОН України від 13.05.2010 № 1/9 – 316 «Про використання приміщень дошкільних навчальних закладів»document.ua›…vikoristannja…zakladiv-doc49895.html
Про зміну порядку ведення діловодства у дошкільних навчальних закладах № 1/9-786 від 29 жовтня 2012 року.osvita.ua›Законодавство›Дошкільна освіта›32500
v Про застосування Типового положення про атестацію педагогічних працівників № 1/9-617 від 10.09.2013osvita.ua›Законодавство›Середня освіта›37026
Інструктивно-методичний лист «Про планування освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі»
Лист Міністерства освіти і науки України від 27.09.2010р.№ 1/9-666"Про організацію роботи з дітьми п'ятирічного віку"
Лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2010р. № 1/9-563 "Про методичні рекомендації «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу»
Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010р. № 31.4/18-3082 "Про організовану і самостійну діяльність дітей у ДНЗ"
Лист МОН України від 18.08.08 №1/9-470 «Методичні рекомендації «Підбір використання іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах», тощо.
Методична робота - це систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх науково-теоретичного, загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності.
Методична робота в ДНЗ - це цілісна, заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу ДНЗ в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалювання навчально-виховного процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей.
Методична служба виконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом і за їхнім запитом наступні функції:
· забезпечення професійною інформацією;
· організація методичної й науково-дослідної роботи ДНЗ;
· підтримка експериментальної роботи педагогів в ДНЗ;
· діагностика й аналіз навчально-виховного процесу;
· організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;
· допомога педагогам в підготовці до атестації;
· організація підвищення кваліфікації;
· допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;
· виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
· участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;
· виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
· допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів;
· методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.
Методична робота в дошкільному закладі "Тополинка" ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.
Методична робота закладу спрямована:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Мета методичної роботи:
вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності
Напрямки методичної роботи:
•підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
• вдосконалення педагогічної майстерності;
• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;
• розвиток спеціальних умінь та навичок
Принципи методичної роботи:
• педагогічна співпраця з вихователем;
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
• надання вихователеві права вибору;
• системність методичних заходів;
• принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні;
• щоденна допомога;
•випереджувальний характер методичної роботи
Зміст методичної роботи реалізується через такі форми роботи:
Колективні:
- інструктивно-методичні наради;
- педагогічні ради;
- педагогічні читання;
- теоретичні семінари;
- семінари-практикуми;
- колективні перегляди освітнього процесу
Групові:
- методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
- робота творчих груп;
- консультації
Індивідуальні:
-наставництво;
- самоосвіта;
- взаємовідвідування;
- робота над проблемними питаннями;
- атестація
Для того, щоб вирішити складні завдання, що постають перед дошкільним закладом, методичний кабінет ретельно вивчає педагогічний колектив - що є основою створення структури методичної роботи з педагогічними кадрами. Методична робота в нашому дошкільному навчальному закладі є максимально гнучкою, а саме: сприяє розвитку творчості, ініціативи, підвищує якість освітнього процесу. Вирішення окреслених завдань здійснюється шляхом пошуку нового змісту, форм і методів роботи з педагогічним колективом.
В нашому закладі стимулювання творчого потенціалу базується на принципах методичної роботи:
- педагогічна співпраця з вихователем
- робота в режимі довіри, доброзичливості
- творча атмосфера , стимулювання творчої активності
- принцип допоміжне – регульованого контролю
- надання вихователеві права вибору
- системність методичних заходів
- принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні
- щоденна допомога
- випереджувальний характер методичної роботи.
Методичну роботу в ДНЗ №9 “Тополинка” здійснює вихователь-методист Чумаченко І.В. Освіта повна вища, кваліфікаційна категорія "Спеціаліст вищої категорії", стаж роботи 36 років.
Грамота управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, 2006
Грамота Департамента освіти і науки Київської державної адміністрація, 2016

Педагогічне кредо:"Все можливо, на неможливе просто потрібно більше часу!"
зі скарбниці мудрості буддійських монахів
Кiлькiсть переглядiв: 782