/Files/photogallery/889/Марина.jpg

МУЗИЧНИЙ КЕРІВНИК - КОЗАЧЕНКО МАРИНА ВІТАЛІЇВНА

У нашому дошкільному закладі велика увага приділється музично-естетичному розвитку дошкільників, як єдиній цілісній системі, в якій всі види музичної діяльності спрямовані на розвиток і виховання музичного сприймання, мислення, уяви і фантазії, творчої активності, ініціативі тощо.
Для вирішення цих завдань у закладі естетично оформлено музичний зал для проведення музичних занять, свят розваг. Наявний наочний дидактичний матеріал, дитячі музичні інструменти, іграшки, музично-дидактичні ігри, твори для слухання відповідно програми.

Для розвитку обдарованих дітей музичний керівник Козаченко М.В.. веде театралізований гурток "В гостях у казки".

РОЗКЛАД ГУРТКА

Вівторок - 11.00


У театральному дійстві дитина співпереживає персонажам, розуміє зміст дійства, усвідомлює колективний характер дієтворення у художній діяльності, власне ставлення до світу і творів літератури, охоче виконує завдання естетичного характеру, виявляє особисту позицію в процесі перевтілювання у сценічний образ.

Театралізована діяльність в дитячому садку

Фестиваль дитячого театрального мистецтва Театралізована діяльність в дитячому садку дає можливість розкриття творчого потенціалу дитини, виховання творчої спрямованості особистості. Діти вчаться помічати в навколишньому світі цікаві ідеї, втілювати їх, створювати свій художній образ персонажа, у них розвивається творча уява, асоціативне мислення, вміння бачити незвичайне у буденному. Театральне мистецтво близько і зрозуміло як дітям, так і дорослим, перш за все тому, що в основі його лежить гра. Театралізована гра - один з яскравих емоційних засобів, який формує художній смак дітей.

Колективна театралізована діяльність спрямована впливати на особистість дитини, її розкріпачення, самостійну творчість, розвиток провідних психічних процесів; допомагає усвідомленню почуття задоволення, радості, успішності.

У повсякденному житті можна використовувати різноманітні лялькові театри (бибабо, тіньовий, пальчиковий, настільний), а також звичайні іграшки для інсценування знайомих дітям віршів і казок ("Ріпка", "Теремок", "Колобок", "Курочка Ряба" та ін) . Залучаючи дітей до участі в інсценуваннях, потрібно обговорювати з ними побачене. Дітям раннього віку складно вимовити текст ролі повністю, тому вони промовляють деякі фрази, зображуючи жестами дії персонажів. Наприклад, при інсценуванні казки "Ріпка" малята "тягнуть" ріпку, при розігруванні казки "Курочка Ряба" зображують плач діда і баби, показують, як мишка хвостиком махнула і пищать за неї. Малюки можуть не тільки самі виконувати деякі ролі, але й діяти ляльковими персонажами. У процесі таких ігор-інсценівок, діючи разом з дорослим і наслідуючи його, малюки вчаться розуміти і використовувати мову міміки і жестів, вдосконалюють свою промову, в якій важливими складовими є емоційне забарвлення і інтонація. Дуже важливо саме бажання дитини брати участь у грі-інсценізації, його емоційний стан. Співпереживання героям інсценівок розвиває почуття дитини, уявлення про поганих і хороших людських якостях.

Заняття з театралізованої діяльності у дітей розвивають не тільки психічні функції особистості дитини, художні здібності, творчий потенціал, а й загальнолюдську здатність до міжособистісної взаємодії, творчості в будь-якій області, допомагають адаптуватися в суспільстві, відчути себе успішною.

Характеристика театралізованих ігор

Гра - найбільш доступний і цікавий для дитини спосіб вираження емоцій, вражень. Дитинство проходить у світі рольових ігор, які допомагають дитині освоїти правила і закони дорослих. Ігри можна розглядати як імпровізовані театральні постановки, в яких лялька чи сама дитина має свій реквізит, іграшки, меблі, одяг і т. д. Дитині надається можливість побувати в ролі актора, режисера, декоратора, бутафора, музиканта, поета і тим самим самовиразитися. Тому в дитячому садку театралізованій діяльності приділяється особливе значення, всім видам дитячого театру, що допоможе сформувати правильну модель поведінки в сучасному світі, підвищити культуру дитини, познайомити його з дитячою літературою, музикою, образотворчим мистецтвом, правилами етикету, обрядами, традиціями.

Театралізована гра - це дії задані художнім твором або заздалегідь обумовлені сюжетом реальності, тобто вона може носити репродуктивний характер. Особливість театралізованої гри - літературна або фольклорна основа змісту та наявність глядачів. У театралізованих іграх ігрова дія, предмет, костюм або лялька мають велике значення, оскільки полегшують прийняття дитиною ролі, що визначає вибір ігрових дій. Образ героя, його основні риси дії, переживання визначені змістом твору. Творчість дитини виявляється у правдивому зображенні персонажа. Для цього треба зрозуміти персонаж, його вчинки, представити його стан, почуття, вміти аналізувати і оцінювати дії. Це багато в чому залежить від досвіду дитини: чим різноманітніше його враження про навколишнє життя, тим багатша уява, почуття, здатність мислити.

Класифікація театралізованих ігор

Під час драматизації дитина самостійно створює образ за допомогою комплексу засобів виразності (інтонація, міміка, пантоміма), виробляє власні дії виконання ролі. Діти переживають за свого героя, діють від його імені, привносячи в персонаж свою особистість. Саме тому герой, зіграний однією дитиною, буде зовсім не схожий на героя, зіграного іншим. Ігри-драматизації можуть виконуватися без глядачів або носити характер концертного виконання. Якщо вони розігруються в звичайній театральній формі (сцена, завіса, декорації, костюми і т. д.) або у формі масового сюжетного видовища - їх називають театралізація.

- Види драматизації:

- Ігри-імітації образів тварин, людей, літературних персонажів;

- Рольові діалоги на основі тексту;

- Інсценування творів;

- Постановки вистав за одним або кількома творами;

- Ігри-імпровізації з розігруванням сюжету без попередньої підготовки.

Режисерські ігри можуть бути груповими: кожен веде іграшки в загальному сюжеті чи виступає як режисер імпровізованого концерту, вистави. При цьому накопичується досвід спілкування, узгодження задумів і сюжетних дій. У режисерській грі дитина не є сценічним персонажем, діє за іграшкового героя, виступає в ролі сценариста і режисера, керує іграшками або їх заступниками.

- Види театрів

- настільний ляльковий театр (театр на плоскій картинці, магнітний настільний, конусний, театр іграшки (готова, саморобна);

- стендовий театр (фланелеграф, тіньовий,);

- Театр на руці (пальчиковий, картинки на руці, рукавички, тіней);

- Верхові ляльки (на гапіте, на ложках, бибабо, тростинними);

- Підлогові ляльки (маріонетки, конусний театр);

- Театр живої ляльки (театр з "живою лялькою", ростові, люди-ляльки, театр масок, танта-Мореско).

- Види ляльок

Для організації театралізованої діяльності можна використовувати іграшки і ляльки, що випускаються промисловістю (настільні театри, бибабо). Але найбільшу виховну цінність мають іграшки, виготовлені самими дітьми, що розвивають образотворчі навички, ручні вміння, творчі здібності. Іграшки для настільного театру можуть бути виконані з паперу, картону, поролону, коробок, дроту, природного матеріалу та інших

За способом управління розрізняють п'ять основних видів ляльок:

Маріонетка - лялька, яка проходить по підлозі; до її голови, ніг і рук прикріплені нитки, за допомогою яких її водить актор, що знаходиться над нею, на спеціальному помості.

Ляльки рукавички надіваються безпосередньо на руку, з тростинною лялькою актор працює двома руками: однією тримає корпус, другий управляє тростиною, прикріпленою до рук ляльки.

Тіньова лялька - плоске зображення живої істоти, що відкидає тінь на екран.

Так само використовуються: фланелеграф, плоскі іграшки, іграшки з конусів і циліндрів, іграшки з поролону, магнітний театр, іграшки з коробок, іграшки - говорушки, іграшки з природних матеріалів, пальчиковий театр, ляльки-рукавички, ляльки з рукавиць, з картону, ляльки з повітряних кульок.

Кiлькiсть переглядiв: 599

Коментарi