СИСТЕМА

фізкультурно-оздоровчої роботи

з використанням

здоров’язберігаючих технологій

санаторного дошкільного навчального

закладу (ясел-садка) № 9 «Тополинка»

Білоцерківської міської ради Київської області

на 2016 – 2018 н.р.

РЕЖИМ

1. Режим роботи, обумовлений Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

2. Забезпечення оптимального рухового режиму протягом дня у всіх вікових групах.

3. Диференційований підхід до режиму дня з урахуванням стану здоров’я дітей.

ХАРЧУВАННЯ

1. Забезпечення оптимальної калорійності збалансованого харчування через перспективне 10-денне меню.

2. Організація 4-разового харчування.

3. Вітамінізація їжі.

4. Вчити дітей розуміти роль раціонального харчування, дотримуватись гігієни під час приймання їжі,формувати культурно-гігієнічні навички.

5. Широке використання лікувальних можливостей часнику, цибулі, цитрусових, меду.

6. Контроль за харчуванням дітей.

ФІЗВИХОВАННЯ

1. Систематичне проведення різноманітних форм фізичного виховання.

2. Пошук нових ефективних форм фізвиховання.

3. Широке застосування оздоровчих заходів: самомасаж, дихальна гімнастика, попередження плоскостопості та порушення постави, аромотерапія.

ЗБЕРЕЖЕННЯ ДИТЯЧОЇ ПСИХИКИ

1. Створення психологічного комфорту під час перебування дітей в дошкільному закладі.

2. Проведення психогімнастики.

ЗАГАРТУВАННЯ

1. Загартування повітрям (під час проведення ранкової гімнастики, гімнастики пробудження, перебування на свіжому повітрі).

2. Загартування водою (умивання обличчя, миття рук до ліктя, полоскання горла).

3. Загартування сонцем (під час прогулянок).

4. Ходьба босоніж (після сну, під час ранкової гімнастики, гімнастики пробудження) – 5-10 хвилин.

5. Перебування у приміщенні в полегшеному одязі.

ЛІКУВАЛЬНО-ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА

1. Виявлення стану здоров’я і фізкультурної групи кожної дитини (на початку року).

2. Регулярний медичний контроль за станом здоров’я дітей.

3. Виховання у дітей позитивного ставлення до антропометрії, медичних обстежень, профілактичних щеплень.

4. Дотримання адаптаційного періоду після перенесеної хвороби та при вступі в ДНЗ.

5. Щоквартальний аналіз захворюваності по групах.

6. Щоквартально порівнювати індекс здоров’я по групах.

7. Не допускати переохолодження дитячого організму та його перегріву. З цією метою слідкувати за відповідністю одягу порі року, послідовністю одягання та роздягання дітей.

8. Налагодити чітку лікувально-оздоровчу роботу по таких аспектах:

· самомасаж (профілактичний – на період піку інфекційних хвороб, повсякденний – на підвищення загального тонусу);

· лікувальна фізкультура (на попередження плоскостопості, порушення постави, дихальна оздоровча гімнастика);

· аромотерапія (періодичні 3-тижневі курси використання подушок з травами) – за погодженням батьків;

· полоскання горла (1-тижневі курси содовим розчином) з обліком у зошиті;

· пиття води з медом натщесерце за згодою батьків;

· проведення елементів психогімнастики з метою корекції емоційного стану дітей.

ВАЛЕОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ

1. Формування елементарних уявлень, понять та знань про складові здоров’я людини (дитини) та вплив довкілля, суспільства і надбань народної медицини на його зміцнення.

2. Формування практичних умінь та навичок для зміцнення здоров’я дітей.

3. Виховання у дітей інтересу до зміцнення свого здоров’я, здоров’я батьків, бажання вести здоровий спосіб життя.

ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ

1. Створення екологічно обґрунтованих умов для організації ігрової, трудової, навчальної та іншої діяльності дітей.

2. Розвиток естетичного відчуття світу природи.

3. Суб’єктивізація стосунків з ним.

4. Засвоєння елементів екологічної культури (історія, державність, народна медицина свого краю тощо).

5. Розвиток уявлень про взаємозв’язки у природі.

6. Засвоєння перлин народної мудрості про дбайливе ставлення до природного оточення.

7. Виховання любові до природи, бажання піклуватися про рослини і тварин, різко негативне ставлення до їх знищення.

8. Стимулювання допитливості та зацікавленості у пізнанні природи.

9. Формування навичок культурної поведінки у довкіллі.

РОБОТА З БАТЬКАМИ

1. Анкетування батьків з метою виявлення їхньої думки щодо організації оздоровлення дітей в умовах дошкільного закладу.

2. Ознайомлення батьків з формами роботи з оздоровлення в умовах дошкільного закладу.

3. Проведення бесід, консультацій з даного питання.

4. Проведення пропаганди серед батьків щодо профілактики захворювань, організації здорового способу життя.

5. Посильна участь батьків в організації оздоровлення дітей в умовах дошкільного закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 177

Коментарi