«Город на підвіконні»

Програмовий зміст:

Продовжувати ознайомлювати дітей із циклом розвитку рослин, продемонструвати презентацію досліду «Пророщення насіння квасолі», формувати розуміння того, що кожна рослинка починається з насінини, що насіння у деяких рослин є лише насінням, а у інших одночасно і насінням, і плодом. Залучати до дієвого ставлення до природи: вчити дітей висівати насіння кропу, петрушки, визначати, які умови потрібні для їхнього росту. Вправляти дітей у розрізненні видів насіння овочевих культур, розвивати дрібну моторику кистей рук під час сортування.

Під час читання художнього твору розвивати особистісні якості , що зумовлюють моральну поведінку дітей. Розвивати у дітей національні риси особистості (доброта, щирість, працьовитість) через багатство національного фольклору (загадки, скоромовки, прислівя, народні ігри).

Спонукати дітей висловлювати свої враження, почуття, переживання, бажання поділитись власним досвідом.

Під час виконання спільних трудових та ігрових завдань та завдань з образотворчої діяльності, виховувати у дітей доброзичливість, тактовність, взаємодопомогу, вміння чути й розуміти одне одного.

Матеріал:

Ілюстрації (гарбуз, квасоля, соняшник, горох, кукурудза та насіння цих культур), лотки з ґрунтом, насіння кропу, петрушки, поливальниці з водою, палички-лопатки, фартушки, серветки.

Стіл для піскової анімації.

Твір З. Жук «Про Квасолинку, яка мріяла побачити Сонце», прислівя про працю, загадки про городні культури, скоромовки, народні ігри.

Відеоматеріал «Дослід з пророщення квасолі».

Хід заняття:

Сонечко ясненьке, сонечко тепленьке,

Зазирнуло в дитсадок.

Сонечко гарненьке, сонечко жовтеньке,

Привітало всіх діток!

/Files/images/atestatsya/відкрите заняття 1.jpg

Діти:

Ми всміхнемось сонечку –

Здрастуй, золоте!

Ми всміхнемось квіточці –

Хай вона цвіте!

Ми всміхнемось дощику –

Лийся, мов з відра!

Друзям посміхнемося –

Зичим всім добра!

(сідають)

 Я бачу, що у вас добрий настрій, оченята у всіх сяють, ніхто не сумує. А по-іншому і бути не може.

 Яка пора року настала?

 Так, буяє весна.

 А чим весна-красна славиться? Яка вона? (тепла, сонячна, весела, зелена, красива, добра, гарна, запашна, гомінка).

 Що відбувається навесні з природою? (природа оживає, прокидається, починає все рости, цвісти).

 Які ж умови потрібні рослинам для росту? (тепло, сонце, світло, вода, земля).

 Все це є у весни: і сонечко, і тепло, достатньо водички – весняні дощі.

 А ще весну називають Весна-трудівниця.

 Про весняний день кажуть, що він рік годує. Чому так кажуть? (тому що навесні треба працювати на городі, у садку, все садити, сіяти, щоб виростити врожай).

 А які ви знаєте прислівя про працю?

 Землю красить сонце, а людину – праця.

 Хто не робить, той не їсть.

 Бджола мала, а й та працює.

 Зробив діло, гуляй сміло.

 Без труда нема й плода.

 Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

 Молодці! Я думаю, що ці повчальні прислівя ви запамятаєте на все життя і будете любити працю. А зараз пограємо в гру.

Гра «Ой, Василю, товаришу»

Ой, Василю, товаришу,

Ну ж бо глянь на нас.

Чи вгадаєш, товаришу,

Яка праця в нас?

(Діти імітують рухами працю людей: копають землю, сіють насіння, садять, поливають город).

 Молодці, діти, ви показували в грі, як копати, садити, сіяти, поливати. Так, це все весняна робота. Але в нас ще рання весна і це робити зарано, тому в нас у групі є город на підвіконні.

(Підходять до вікна)

 Що у нас тут росте? Який овоч? (цибуля).

 А ще ми спостерігали за тим, як розпускались листочки на гілочках смородини, у нас навіть зацвіла гілочка вишні.

 Ми створили для рослин потрібні умови? Так! В групі тепло. На підвіконні світло, сонячно. Поливаємо водичкою. Все для гарного росту рослин.

 Є на деревах, кущах надворі зелені листочки? Цибуля на городі? Ні, ще немає. Бо ще недостатньо тепло.

 На городі садити, сіяти зарано, але підготуватись до цього потрібно.

(Сідають)

 Ви, напевно, знаєте, з чого починається кожна рослинка? (з насінинки).

 Ось у мене є такий плід. Що це? (яблуко).

 Що є в яблуці? (насінинки). З кожної насінинки може вирости нова рослина. Яблучко ми їмо, а насіння, що живе в яблучці – ні.

 Але є дуже і дуже смачне насіння. Наприклад, гарбузове, соняшникове (ілюстрація).

Загадка про гарбуз:

 Без вікон, без дверей, повна хата людей.

 Чи їли ви гарбузове насіння? Смачне? Ще й дуже корисне, як сам гарбуз, так і його насіння.

 Загадка про соняшник:

 Куди сонечко звертає,

 Він голівку повертає,

 Дозрівають у теплі

 Його діточки малі.

 Деяке насіння одночасно є плодом, його можна їсти і висівати у землю.

 Це – квасоля (ілюстрація стручка квасолі з квасолинками)

 Кинь одну із них в шпаринку

 І рослинка вється.

 У стручках, як у хатинці

 Насіння сміється. (квасоля)

 Чи вживають квасолю у їжу?

 Це такий овоч, як горох (ілюстрація стручка гороху з горошинами).

 У стручечку дитсадок,

 Дітки – горошинки.

 Всілись гарно у рядок,

 Гріють круглі спинки. (горох)

 Що можна приготувати з гороху?

 Це – кукурудза.

 Білі зуби маю,

 Та усі ховаю.

 Довгі коси маю,

 Та не заплітаю. (кукурудза).

 Чи їли ви кукурудзу?

 А зараз я вам покажу справжнє насіння. Ой, лишенько. Та ж воно все перемішалось! Ну, нічого, я придумала, зараз ви мені допоможете і ми його швидко розберемо.

Гра «Розберемо насіння»
/Files/images/atestatsya/розбери насіння.jpg

 Ну ось, попрацювали, сідайте, відпочинемо, ще й пограємо.

 З давніх-давен діти любили мовні ігри-скоромовки.

 Бабин біб розцвів у дощ,

 Буде бабі біб у борщ.

 А ось як грались із квасолею. Зробіть ручки ось так, як стручок.

Гра «Квасоля, квасолинка, вибери дитинку»

 Квасолинку я взяла і гру знову почала (для дівчаток).

 Квасолинку я узяв і гру знову я почав (для хлопчиків).

 А ще діти влаштовували ігри-змагання, хто спритніший, у кого більше квасолинок влучить у горщик, баночку.

Гра «Вкинь квасолю»
(На підлозі ставили посудину з широким отвором, стоячи, намагалися влучити квасолиною в посудину).
/Files/images/atestatsya/влуч у банку.jpg

 Ось як з квасолею грались діти з давніх-давен, граємось і ми.

 А зараз сідайте всі рівненько та послухайте казочку «Про Квасолинку, яка мріяла побачити Сонце» (ст. 294, «світ»).

 Про що мріяла квасолинка?

 Чому вона хотіла побачити сонечко?

 Де зберігали квасолю?

 Чого квасолинка весь час боялася?

 Чи збулася мрія квасолинки? Чи побачила вона сонечко?

 Відбулося велике Боже диво в тому, що з маленької зернинки, насінинки зявляється нова рослина і дає новий, щедрий урожай. Із цього урожаю знову залишають насіння на висаджування і знову буде новий урожай.

 Як все це відбувається, я вам зараз покажу.

/Files/images/atestatsya/відео.jpg

 Ось квасоля, це є насіння, відібране нами для садіння.

 У кожній квасолинці, якщо її розділити на дві половинки, можна побачити, що в ній, як у колисочці в пелюшках, спить маленький листочок – зародок, неначе маленьке дитя.

 Щоб це маленьке дитя-зародок росло, потрібно про нього потурбуватися: нагодувати, напоїти, зігріти. Тому насіннячко-колисочку поміщають у вологі теплі умови або у поживний ґрунт і поливають.

 У теплій, вологій землі рослинка-малюк прокидається і починає рости.

 Починають проростати паростки.

 Коли рослинка-малюк трішки підросла і пелюшки стали їй замалі, то малюк вибирається х них. Він продовжує рости, зявляється паросток і корінчик, щоб ним пити водичку та брати поживні речовини з ґрунту.

 В землі рослинка-малюк почувається ще краще, в землі більше поживних речовин, які потрібні йому для росту.

 Паросток рослинка випускає вгору, а корінчиком чіпляється за ґрунт.

 Що ж відбувається з паростком далі? Далі на ньому виростають зелені листочки.

 Листочків стає більше і більше. Рослинка стає дорослою.

 Невдовзі на ній зявляються тендітні ніжні квіточки, які відцвітають, а на їхньому місці утворяться стручки, де виростуть молоденькі квасолинки.

 Ось таке чудо відбувається із насінням квасолі, гороху, соняха, зернятками пшениці, коли їх висівають у землю навесні.

 А сьогодні хотілося б збагатити наш город на підвіконні ще деякими рослинками.

 Відгадайте загадку:

 Тонкі гілочки лапаті

 Але не ялинка.

 Буде пахнути в салаті

 Ця чудо-рослинка. (кріп).

 Її листячко лапате

 У супи кидаємо.

 Є пряме, а є кудлате.

 Страви прикрашаємо. (петрушка).

 Ми сьогодні висіємо петрушку та кріп. Чому петрушку та кріп? Тому що це чудові овочі. Це є приправа до перших і других страв, ними можна прикрасити салати, канапки. Вони просто ціла скарбниця вітамінів. Кріп та петрушку можна їсти просто з грядки, без спеціального приготування , лише попередньо помивши.

 Ось насіння цих овочів, таке маленьке, дрібненьке, це також є колисочка для майбутньої рослини.

 Перед тим, як розпочати працювати, одягнемо фартушки і попросимо допомоги і благословення:

 Боже, Отче, зносим руці.

 Дай нам сили, дай охоти.

 Помагай нам у науці

 Всякі труди побороти.

 Для сіяння рослин у нас все підготовлено. Ось у лоточках є ґрунт. Пригадайте, як ми садили цибульку.

 Яка земля пухка і готова прийняти, сховати, прихистити діток-насінинок і нагодувати їх, бо в землі є для цього поживні речовини.

 Робимо рядочок-грядочку, прогортаючи земельку.

 Поливаємо ґрунт, щоб для насінинки була волога, треба напоїти наших малюків-насінинок.

/Files/images/atestatsya/посів насіння.jpg

 Висіваємо насіння в землю.

 Присипаємо рядочки з насінням землею.

 Хай росте тепер у нас на городі на вікні своя петрушка і кріп до різних страв.

 Будемо чекати на справжнє Диво – народження наших рослин.

 Які умови потрібні для росту рослин? Тому і поставимо на підвіконні ближче до сонечка, тут тепло, світло, є земля, з якої рослинка буде брати поживні речовини, а ми будемо їх доглядати. Як доглядати? (вчасно поливати).

 Правильно, ви – справжні городники. Все знаєте і багато що вмієте. А ще запамятайте, що всім без винятку городнім рослинам потрібні ваші турботливі руки.

 А зараз давайте покажемо, як з насіння виростає рослинка.

Пальчикова вправа «Рослина проростає»
/Files/images/atestatsya/пальчикова гімнастика.jpg

 А тепер намалюємо, які рослини, кріп і петрушка, у нас виростуть.

Малювання на піску
/Files/images/atestatsya/піскова анімація.jpg

 Молодці, старались, дружно працювали, а зараз сідайте, відпочинемо.

 Хто розповість вірш «Кріп в окріп»?

 Я несу на кухню кріп,

 Кине мама кріп в окріп.

 А до кропу ще й петрушку,

 Смачно варить мама юшку.

 Просили мати петрушку на юшку. Сідайте на коліна один одному.

Гра «Петрушка»
Діти сідають один одному на коліна. Хтось один (вибраний лічилкою) підходить до першої дитини в ряду і каже: «Просили мати петрушки на юшку». Сказавши так, бере за руку і хоче вирвати з рук тих, хто сидить і тримає, а вони не відпускають. Так вириває всіх по черзі.
/Files/images/atestatsya/гра.jpg

 На цій позитивній ноті ми закінчуємо наше заняття. Чи було воно для вас цікавим? Повчальним? Дуже добре.

 Я думаю, що те, чого ви сьогодні навчились. Про що дізнались, буде вам корисним і свої знання та вміння застосуєте, коли будете разом з мамою, татом, бабусею працювати на городі.

Кiлькiсть переглядiв: 3977

Коментарi

  • KolpachokTrox

    2017-06-30 11:05:12

    [url=http://семена-конопли.com/auto-feminised/Lavender_Auto_Fem.html] Lavender Auto Fem отличной генетики и высокого качества[/url] Компания "Колпачок" уже более трех лет занимает первую позицию в сфере производства и реализации семян марихуаны. Обратите внимание как в Европе налажен рынок семян конопли. Как здесь http://www.cannabiscollege.com/ или здесь https://www.cancer.gov/about-cancer/treatment/cam/hp/cannabis-pdq. Легализация происходит во всё большем количестве субъектов. Культура постоянно...

  • EnotBlini

    2017-05-08 15:25:37

    там [url=https://24enota.ru/page/enot-xabarowsk]енот хабаровск[/url] Еноты – красивые, смекалистые и невероятно очаровательные зверушки. Вот почему эти зверьки стают настоящими знаменитостями сети интернет,затмив всеобщих любимцев – котиков. Всего лишь однажды увидев этих миленьких зверушек, никто просто не сможет остаться к ним равнодушным, ведь на них ну никак невозможно смотреть без умиления. Еноты красивые, забавные и безумно любознательные – в этих милах просто трудно не влюбиться. К тому же, они очень любят вкусненькое, чем очень похожи на нас...

  • semechkaPl

    2017-05-03 01:57:17

    [url=https://семечка-джа.com/tr/%D1%84%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B5/new-york-diesel-fem.html]New York Diesel fem kenevir tohumu susu New York Dizel fem[/url] Фирма-производитель “Семечка Джа” занимается продажей высококачественных семян канабисаэлитных сортов и уже не один год является лидером в этой области рынка. Заметьте как в Америке построен рынок конопли. Взять хотябы http://www.cannabiscollege.com/ или там https://www.cancer.gov/about-cancer/treatment/cam/hp/cannabis-pdq...

  • EnotBlini

    2017-04-11 16:55:24

    Еноты – великолепные, смекалистые и очень очаровательные животные. Благодаря этому эти животные часто становятся популярными знаменитостями интернета,вытесняя всеобщих любимцев – котов. Один раз увидев этих чудных зверушек, ни один человек не останется к ним безразличным, ведь на них просто невозможно смотреть без восторженной улыбки. Еноты-полоскуны милые, забавные и безумно любопытные – в них просто трудно не влюбиться. К тому же, они очень любят вкусненькое, как и мы. Их быстрые глазки в обрамлении черных “очков” добавляют их умильной мордочке особое очарование и выразительность [url=https://24enota...

  • teplitcadrert

    2017-01-07 04:53:41

    Наша компания - EКO TEC осуществляет проектирование эко – технологий в области агро промышлености, а так же загородного жилья и т.д.. Наша компания накопила большой опыт в этой сфере, который используем, в нашей работе. Благодоря этому наша продукция имеет высокое качество по ссылке http://teplitca.kiev.ua/cp13974-teplitsy-tsena-v-ukraine.html теплицы цена....